Bosch nu este optimist: ce spune despre criza semiconductorilor
Bosch se așteaptă ca deficitul de semiconductori și creșterea costurilor materialelor care au afectat producătorii de automobile să continue să împiedice producția de vehicule în acest an.
Furnizorul se așteaptă ca producția globală să crească la aproximativ 85 de milioane de unități în 2022, dar aceasta este încă cu aproximativ 8% sub nivelurile pre-pandemie.
Bosch intenționează să cheltuiască 400 de milioane de euro pentru a extinde instalațiile de cipuri din Germania și Malaezia, pentru a ajuta la atenuarea blocajului.
„Există o mare incertitudine”, a declarat CEO-ul Stefan Hartung.
Bosch a raportat în datele preliminare că veniturile sale în 2021 au depășit nivelurile pre-pandemie, totalizând 78,8 miliarde de euro.
Bosch se așteaptă să crească din nou veniturile în acest an, cu condiția să nu existe „probleme suplimentare majore”.
Hartung, care a preluat funcția de CEO la începutul anului, face eforturi pentru ca Bosch să fie în pas cu intenția industriei de a trece către alimentarea cu baterii și serviciile digitale.
Bosch vrea să fie în pas cu industria
Însă divizia sa de soluții de mobilitate, care cuprinde segmentul de componente pentru automobile care aduce cea mai mare parte a veniturilor Bosch, a înregistrat o creștere mai slabă, în parte din cauza lipsei de cipuri.
„Anul trecut am simțit foarte clar că nu avem suficiente cipuri pentru a face față cererii. Acest lucru va deveni mai bun în 2022, în mod semnificativ în a doua jumătate”, a spus Hartung.
El a spus că până și mașinile pentru a face cipuri aveau nevoie de cipuri pentru a funcționa și, prin urmare, au lipsit. „Sperăm că în 2023 putem lucra în ritmul pe care ne dorim.”
Bosch nu plănuiește alte investiții în propria sa producție de chipuri în afara investiției pe care a depus-o în site-urile de producție de semiconductori din Dresda, Stuttgart și Penang.
Compania a prezis că 85 de milioane de mașini vor fi produse în Europa în acest an, în creștere față de cele 80 de milioane produse în 2021, dar cu mult sub cele 92 de milioane care au ieșit de pe liniile de asamblare în 2019.